DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
İçmimarlık ve Çevre Tasarımında Göstergebilim
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IAED 205
Bahar
2
1
2
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders; tasarımı anlamlandırma, tasarımda sosyal ve kültürel mesajları analiz edebilme ve kullanabilme konusunda temel becerileri ve bilgileri öğrenciye kazandırmayı amaçlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ögrenci, tasarımın çeşitli alanlarında sosyal ve kültürel mesajları tanımlayabilecektir.
  • Öğrenci, göstergebilim alanında, özellikle tasarım konusunda daha ileri bir anlayış kazandırabilecek kaynakları tanıyabilecektir.
  • Öğrenci, göstergebilimsel bir altyapıyla tasarlanmış ürünlerde ki anlamları derinlemesine çözümleyebilecektir.
  • Öğrenci, tasarımdaki çok katmanlı anlamları saptayabilecek, değerlendirebilecek ve kullanabilecektir.
  • Öğrenci, tasarım göstergebilimindeki kuramsal, araştırma-bazlı ve uygulama-bazlı temellerini tanımlayabilecektir.
Ders Tanımı Ders, genel bir estetik çerçeve içinde, semiyotik araçsallıkla, işaret sistemlerinin farklı bir şekilde analizini sunar. Tasarım dilinin gösterme ve çağrışımlarını belirtecek ve alana ve alanın mesajlarına sırasıyla gönderme yapacaktır. Geleceğin tasarımcılarının gündelik yaşam içindeki metaforu ayırt etme bilinçliliğini keskinleştirmeye yönelmiş olarak ayrıca, el üretimine karşılık seri üretiminin tekdüzeci kelime dağarcığı ve paradigma ve sentagma arasındaki ayrışmaya değinecektir. Ek olarak, işaret, gösteren, gösterilen, anlam ve anlambilim kuram ve analiz çeşitleri, örnek olay çalışmaları ile ders kapsamında ele alınacaktır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 18 Şub: Derse giriş - Film gösterimi
2 25 Şub: Ders 1: Models of the Sign Daniel Chandler'ın Semiotics - The Basics kitabından Introduction ve Chapter 1'i okuma
3 3 Mar: Ders 2: Signs and Things Daniel Chandler'ın Semiotics - The Basics kitabından Chapter 2'yi okuma / Master Worksheet Ders 1 bölümü teslimi
4 10 Mar: Ders 3: Analyzing Structures Daniel Chandler'ın Semiotics - The Basics kitabından Chapter 3'ü okuma. / Master Worksheet Ders 2 bölümü teslimi
5 17 Mar: Ders 4: Challenging the Literal Daniel Chandler'ın Semiotics - The Basics kitabından Chapter 4'ü okuma / Master Worksheet Ders 3 bölümü teslimi
6 24 Mar: Ders 5: Codes / Sunumun öğrencilere verilmesi ve tartışma / Slide Show Sınav 1'in seçeneklerinin verilmesi Daniel Chandler'ın Semiotics - The Basics kitabından Chapter 5'i okuma / Master Worksheet Ders 4 bölümü teslimi
7 31 Mar: Slide Show Sınav 1 Slide Show Sınav 1'e hazırlık / Master Worksheet Ders 5 bölümü teslimi
8 7 Nis: Sunum Sunum için hazırlanan metnin teslimi
9 14 Nis: Sunum devam... -
10 21 Nis: Ders 6: Textual Interactions / Final Projesinin öğrencilere verilmesi ve tartışma Daniel Chandler'ın Semiotics - The Basics kitabından Chapter 6'yı okuma
11 28 Nis: Ders 7: Poststructuralism ve Dersi gözden geçirme / Slide Show Sınav 2'nin seçeneklerinin verilmesi Daniel Chandler'ın Semiotics - The Basics kitabından Chapter 7'yi okuma / Master Worksheet Ders 6 bölümü teslimi
12 5 May: Slide Show Sınav 2 Slide Show Sınav 2'ye hazırlık / Master Worksheet Ders 7 bölümü teslimi
13 12 May: Final projesine ait fikirlerin sınıfta geliştirilmesi ve sunulması
14 19 May: Final Projesinin teslimi 450 kelimelik Final projesi metninin teslimi
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

Daniel Chandler’ın Semiotics – The Basics kitabı dersin ana material kitabıdır:

Semiotics – The Basics, Daniel Chandler, Routledge: 2nd Edition, 2007, ISBN-10: 9780415363754, ISBN-13: 978-0415363754, http://www.wayanswardhani.lecture.ub.ac.id/files/2013/09/Semiotics-the-Basics.pdf

Önerilen Okumalar/Materyaller

Semiotics for Beginners - Daniel Chandler: http://visual-memory.co.uk/daniel/Documents/S4B/semiotic.html

2 Slide Show Sınav (2 saat): Öğrencilerin derste sunulan kavramları tanımlaması ve bunlar üzerine yazması beklenir. 

Sunum (2'li gruplar): Öğrenciler belli bir sanat çalışmasını analiz edecek ve sunacaklardır. 

Ödev:  Sunum ve Final Projesi'ne ait metinler ile beraber "Master Worksheet" düzenli olarak teslim edilecektir.

Final Projesi (3'lü-5'li gruplar):  Öğrenciler bir mekan olarak bir sanat çalışması yaratacak, onu analiz edecek sunacaklardır.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
6
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
-
-
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
5
Proje
1
12
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
4
Final Sınavı
    Toplam
110

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

X
2

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

X
3

Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

X
4

Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

X
5

Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

X
6

En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

7

Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

8

Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

X
9

Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

X
10

Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. 

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest